Visuele communicatie

Visuele Communicatie of Visual Design is geen exacte wetenschap. Dit komt omdat we bij vormgeving voor een belangrijk deel te maken hebben met hoe onze doelgroep een product of dienst beleeft. Hierbij zijn vaak sterk persoonlijke (gevoels)waarden en sociaalpsychologische factoren betrokken. Vandaar dat onze vormgevers zich graag de vraag stellen: 'hoe breng ik iets over?' en: 'hoe beleeft mijn doelgroep dat?' Vormgeving is dan wel geen exacte wetenschap, maar we werken wel met exacte, meetbare resultaten.

Identiteit, communicatie en design

Als wij communiceren, doen wij dat vanuit een houding, een identiteit. Dit geeft ons zekerheid en houvast. Deze bepalen in sterke mate ons gedrag en onze beslissingen. Het is dus van belang om dit te doen vanuit een consistente, relevante identiteit die niet alleen bij ons past, maar ook onze doelgroep aanspreekt.

Bepaal je identiteit

Hiervoor ontwikkelde Screenborn de MISS (Merk-Identiteitscan-Screenborn), een scan om u te helpenmiss logo bij het formuleren van een geloofwaardige en onderscheidende merkidentiteit. Zo kan u van Screenborn niet alleen verwachten dat uw boodschap aankomt bij uw doelgroep, maar dat deze ook het juiste impact heeft waar u naar op zoek bent.

Dus om te zorgen dat:

  • uw boodschap luid en duidelijk overkomt,
  • uw website relevant en onderscheidend is,
  • uw naamsbekendheid versterkt wordt,
  • uw meerwaarde begrepen wordt,
  • u een basis heeft voor alle andere uitingen.

Visual Design kan veel voor uw online marketing en communicatie betekenen. Het is een gereedschap om van uw website een marketing/communicatie-instrument te maken. Tenslotte dient een website u te helpen uw bedrijfsdoelen te realiseren. Voor minder gaan we niet.

Meer weten over visuele communicatie? Bekijk ons portfolio of neem contact op met Hans Strijbos.

 
amesroom.gif
BUREAU VOOR ONLINE MARKETING, ZOEKMACHINE MARKETING, COMMUNICATIE & VISUAL DESIGN