Wees consistent, zoek jezelf

Als gebruiker weet je het meteen. Surf bijvoorbeeld langs een tiental sites voor computer suplies of mp3 spelers. Je "voelt" welke sites een eigen en authentieke benadering hebben en welke dat missen. In die laatste categorie zie je aan functionaliteit alle verplichte nummers. Maar het blijft saai en maakt geen contact.

Dergelijke sites hebben geen consistentie in taal, beeld, aanbod en product (of het zou consistent saai moeten zijn). Die valkuil is simpel te vermijden en dat kan je het slimste zo vroeg moegelijk doen.

Waar beginnen bij een website ontwerp?

De basis voor een consistente site wordt gevormd door:

  • Heldere doelstellingen. De doelstellingen voor een website ondersteunen de doelstellingen van een bedrijf en het moet helder zijn hoe die relatie ligt.
  • Welke identiteit breng je over?
  • Focus: breng vooral over waar je sterk in bent, je kunt niet alles communiceren.
  • Relevantie: is de boodschap die je overbrengt relevant voor jouw doelgroep?
  • Onderscheid: ben je in je communicatie onderscheidend en toch voldoende herkenbaar?

Behoorlijk recht voor zijn raap maar we zien dat veel klanten moeite hebben met die tweede vraag: 'Welke identiteit breng je over?', en hoe vertaal je dat naar de verschillende media?

Wilt u meer weten over hoe helderheid te krijgen over realiseren van een consistente visuele communicatie, neem dan contact op met Hans Strijbos.

 
amesroom.gif
BUREAU VOOR ONLINE MARKETING, ZOEKMACHINE MARKETING, COMMUNICATIE & VISUAL DESIGN